Als u voor vergoeding van de gesprekken door de zorgverzekeraar in aanmerking wilt komen, dient u voor aanmelding in bezit te zijn van een geldige verwijsbrief van uw huisarts. Alleen wanneer uw huisarts het vermoeden heeft dat er sprake zou kunnen zijn van een “‘DSM stoornis”‘ en ik als behandelaar dit vermoeden kan bevestigen, komt u mogelijk in aanmerking voor vergoeding van de behandeling. Zonder duidelijke vermelding van het vermoeden van een DSM stoornis op de verwijsbrief, komen de gesprekken voor uw eigen rekening.

Nadat u zelf contact met mij hebt opgenomen per telefoon (06 83562801) of per mail (psycholoogzuidhorn@protonmail.com) wordt u op de wachtlijst gezet. De wachttijd gaat in na uw eigen verzoek om behandeling.

Om bij mij in behandeling te kunnen komen dient u akkoord te gaan met mijn behandelvoorwaarden en privacybeleid.

Afspraken kunnen tot 24 uur van te voren (een werkdag) kosteloos worden geannuleerd per telefoon op per mail. Sessies op maandagen dienen dus uiterlijk de vrijdag ervoor te worden afgezegd.

  • Op maandag en dinsdag heb ik spreekuren in Zuidhorn. Uw voicemailbericht of email wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.
  • Op woensdag en donderdag ben ik meestal tot 13:30 uur goed bereikbaar.
  • Op vrijdag, in het weekend en op feestdagen is de praktijk gesloten.

Wachtlijst

Informatie op 17 maart 2021:

Tot nader bericht is er geen plaats op de wachtlijst voor nieuwe cliënten. Ik hanteer een aanmeldstop. Er is alleen nog plaats voor cliënten over wie ik reeds een verwijsbrief heb ontvangen gedateerd voor 17 maart.

Informatie op 17 maart 2021: 

Ik hanteer geen behandelingswachttijd. Wanneer u een intake hebt doorlopen volgt aansluitend de behandeling.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen). De wachttijd is niet afhankelijk van bij welke zorgverzekeraar u bent verzekerd.

In crisissituaties kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts of met de huisartsenpost.

Voor een luisterend oor kun u ook 24 uur per dag bellen met de Luisterlijn op nummer 050 525 00 00 (www.deluisterlijn.nl)